måndag, september 06, 2010

Jag var glad, så kom jag på att jag var arg

Jag ville skriva ett ord idag men jag visste inte hur det stavades. Det är fruktansvärt frustrerande när det händer och jag känner mig hindrad. Och det värsta är att jag inte har det värst.
Så tänker jag på valet och alla jävla valfrågor som jag måste ta ställning till och jag blir bara irriterad på de där politikerna som tjänar för mycket pengar och på alla andra människor som tjänar för mycket pengar, när jag vet att det finns människor som hindras från att tjäna några pengar alls. Vilka människor som i praktiken blir funktionshindrade bestäms av hur samhället väljer att fördela sina resurser.


Så nu var det klart och ute, någon som tycker att jag hetsar upp mig för småsaker, JA!

Det ordet jag söker är när man spelar kort med sig själv. Jag kan fortfarande inte komma på hur det stavas. I vilket fall som helst klarade jag en sån idag. Då blev jag glad.

2 kommentarer:

Bästebror sa...

patiens

Nadja sa...

"Vilka människor som i praktiken blir funktionshindrade bestäms av hur samhället väljer att fördela sina resurser"

Jag gillart, meningen liksom klingar fint!

Om konsten att leva på lycka