söndag, september 05, 2010

Återinvigning!

Min far har börjat blogga om hur det är att vara Björn (Rädda Björnen) och jag känner att jag inte kan vara sämre. Därför blir det idag återinvigning av bloggen och eftersom jag idag måste ta igen en hel veckas missat plugg så blir det ett citat som jag tycker är fint och som kanske peppar igång mig till lite plugg.

Det som gör dig till dig och mig till mig,
ett föränderligt fenomen som framträder i möten mellan oss.
Vem vi är blir ett fenomen som vi inte kan mäta,
slå fast eller slutgiltigt bestämma.
I genuiuna mellanmänskliga möten framträder vi för varandra som Någon,
och endast då blir det uppenbart vem vi är.

Nu till pluggandet!!

1 kommentar:

Gunvor sa...

Vi speglar oss i varandra, det är det som blir utveckling och identitet. Jättefint citat!!

Om konsten att leva på lycka