fredag, september 24, 2010

Föräldraledig

Jag sitter nu på hemma hos familjen på Otterstavägen. Snart ska mina föräldrar åka till Afrika, det är kaos. Men om kanske 30 minuter så ska de iväg, då blir det lungt och skönt! Jag och mina systrar blir föräldralediga i tre veckor! 

Vi blir nog mammalediga längre än så, eftersom att hon ska till Nepal i slutet av oktober och innan dess ska hon till Berlin. Frågan är om hon någon gång kommer hinna vara i Sverige och frågan är också om hon verkligen ska till Berlin. 

Berlin var nämligen det hon sa till mig för någon vecka sedan. När jag pratade med henne imorse och nämnde Berlin så svarade hon "Berlin, nää, Hamburg var det väl?" Jag sa att hon inte kunde fråga mig och då sa hon att hon inte visste vart hon skulle. 

Min lillasyster frågade idag vid middagen varför mina föräldrar varför inte nöjde sig med två barn (hon är alltså nummer tre i våran syskonskara). 

Det känns som att det faktum att jag går runt och ser full ut (pga balanssinnet som är ur funktion) är det mest normala här just nu. 

Inga kommentarer:

Om konsten att leva på lycka