tisdag, oktober 21, 2008

Konversation

I dagens samhälle kan man konversera på flera olika sätt. Det tycker jag är bra. Då jag utnyttjade den såkallade sms-konversationen i ett samtal som nog hade inneburit slagsmål om det hade skätt face-to-face.
Bakgrund: Jag sitter i Sthlm och har länge velat raka av mig håret. Amanad sitter i Falun och håller på att träna inför sin uppkörning som hon har på fredag.
Sms 1 Lovisa: Fråga: VILL du att jag ska snagga mig? Ja eller nej
Sms 2 Amanda: Nej! Jag är så avundsjuk på dina lockar! Let it grow! Men om du verkligen vill snagga så stödjer jag dig i ditt beslut och fortsätter umgås med dig i alla fall. Förutsatt att du har mössa på dig. Och att vi inte umgås ut bland folk.
Sms 3 Lovisa: Okej, om du kuggar uppkörningen låter jag Niclas raka av mitt hår.
Sms 4 Amanda: FY FAN VILKEN UTPRESSNING!!! Men sure, I'm in!
Så så gick det till. Nu vet ni gott folk vad som väntar er. Antingen får Amanda körkort och jag låter mitt hår växa. Eller så får Amanda inte körkort och jag rakar av mitt hår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GULP.

Anonym sa...

Hahahah! perfekt. Skönt att Amanda inte får ytterligare press eller så :) Men Lovisa, vi skulle ju göra film av det hela.. vad hände med det? :/

Om konsten att leva på lycka